středa 29. května 2019

Růžová softshellka a jaro u strojů vůbec

Zase jsem tu dlouho nebyla. Částečně je to tím, že mám trochu míň času, hodně za to může skutečnost, že šiju pořád to samé, často podle stejných střihů, jen zvětšuju a zvětšuju. Takže těch ušitých kusů od březnové pyžamové série byla spousta, jen si říkám, kdo by na to koukal :) Ale když jsem teď ušila zase jednu bundu, trochu jsem ty realizované kousky prolítla.


Bunda zas tolik výjimečná není, ale těší mě moc. Dlouze jsem řešila členění předního dílu, tyhle kapsy jsem si dávno vyhlídla jako super easy a všechno ostatní z toho tak nějak vyšlo.
Základní střih je původně mikina z Ottobre, ale už bych ji v tom ani sama nehledala. Výsledek mi připadá tak nějak pěkně holčičí.


Chtěla jsem to ušít celé jednoduché lemované gumičkou, ale nakonec jsem překvapeně zjistila, že to vlastně takhle "nalehko" neumím, neuměla jsem si to pořádně poskládat mezi kapucí a zipem... takže nakonec poctivě vypodsádkováno a myslím, že to pomohlo zvlášť kšiltíku, určitě tak lépe drží tvar.



Nažehlovačky tentokrát kupované a doufám (!), že se mi to povedlo dobře, protože na kapkovém kabátku mi ty vlastní vystřihované z pásky moc nedrží, ať s žehličkou dělám co dělám :(

***
Kromě neustálých potřeb dětí jsem zjistila, že potřebuju ušít nějaké vršky pro sebe. Pokoukávala jsem po nějakých halenkách v Burdě, nakonec jsem nadšeně vylosovala jednu z dubnového čísla a hned druhý den, co jsem měla časopis doma, jsem ji nastřihla. Původní nákres vypadá takhle:

Pravda, nezvolila jsem úplně identický materiál, ale když jsem to ušité na sebe oblékla, fakt to nebylo ono. Ne, že by to nesedělo, ale nebylo to na mne. Ale látky se mi hodně líbí a připadalo mi nemyslitelné to prostě zahodit. Tak jsem začala s úpravami. Napřed šel dolů horní volán. Pak jsem zkrátila rukávy a znovu na ně našila volánky... Protože látky jsem ještě kus měla, rozhodla jsem se nakonec pro široký kulatý výstřih, který jsem si už dlouho chtěla zkusit. Jen jsem musela pořešit hlubší výstřih do V na zádech... Nakonec z toho vyšla vázačka, která by se mi za jiných okolností víc líbila vpředu. Ale tak mám to natrénované :) Volánky na rukávech po této úpravě nakonec taky neobstály, takže i tam jsem našila vázačky. Sama jsem se divila, kde beru trpělivost, že to přece jenom neletělo do koše. Potom jsem ještě trochu zúžila áčkovou siluetu a přes určitou nejistotu halenku zkusila nosit. A k mému překvapení měla dost velký ohlas. To bylo velké zadostiučinění! 




Pak ještě jeden pokus s vodou z viskózového úpletu





***
Dvoje šaty s krátkým rukávem pro Markétku. Jedny úplně jednoduché přeštřižené s trochu rozšířenou sukénkou (úplně obyč na lítačku), co jsou momentálně v prádle, a jedny trochu zajímavější z panelu, který jsme kdysi dostali jako poděkování za objednávku a moc jsem si s ním dlouho nevěděla rady.
Raglán a trochu snížený pas, aby to chvíli vydrželo, ale ta nezamýšlená trochu prvorepubliková silueta mě na nich nakonec dost baví. 




***
Pro Filipa nekonečné množství boxerek, tady aspoň vzorek. Člověk si při pohledu na ně rád připomene, co všechno z těch látek vlastně původně šil :)


A tepláky a tepláky a tepláky. X-tá várka podle milovaného střihu. Tyhle mne potěšily tím, že se vešly dvoje do šířky látky. Teda málem ne, chybělo mi pár centrimetrů v nejšiřším místě zadního dílu, ale ve světlé chvilce mne napadlo tam všít to falešné kulaté zpevnění sedu.
A pak jsem poprvé místo průchodek použila vyšité dírky a jinak už to dělat nebudu. Jsou podložené pevným plátnem a drží jako o život. 



V látkové skříni k mé velké potěše během jara docela profouklo, ale druhý jarní drážďanský Stoffmarkt se nezadržitelně blíží... :)

3 komentáře:

  1. Já vždy netrpělivě čekám na váš příspěvek.
    Při pohledu na bundu jsem udělala jéééé. Markétka je už veliká. Pěkná holčička a šaty jsou super.
    Nad boxerkami se budu muset zamyslet. Syn je má rád a já se toho bojím.
    Krásné dny. Lenka B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za přízeň 🙂 do boxerek přeju odvahu, není to složité a jak do toho člověk jednou pronikne, jde to samo. Pěkný večer!

      Vymazat
  2. Teda to je krásná hromada výtvorů!
    U nás bohužel probíhají jen nejnutnější opravy...
    A obdivuju tu trpělivost :o)

    OdpovědětVymazat