sobota 2. února 2019

Lemovač

Někdy koncem léta jsem se zmiňovala o tom, že se z nás s Elnou (COL) ani nevím vlastně jak staly docela dobré kamarádky. Lemování na třetiny jsem měla už celkem natrénované, ale to dvojí špendlení a šití je docela zdlouhavé. A na podzim jsem ho použila už tolikrát, že jsem se po různém pátrání a vyptávání (díky, Zuzko!) nakonec rozhodla vyzkoušet e-bay verzi lemovače na třetiny (vybírala jsem v zásadě naslepo, prostě jen aby byl uveden jako kompatibilní). Byl relativně levný. Když přišel, zjistila jsem, že musím doobjednat ještě tu spodní destičku :)
Když už jsem to měla kompletní, bylo jasné, že bude třeba trochu času na pořádné vyladění (a hlavně bylo třeba doufat, že to s touhle neoriginální pomůckou vůbec půjde)...



Nakonec to vyladění netrvalo zase tak dlouho. Dostala jsem se k tomu až tento týden a poměrně záhy jsem propadla nadšení. Hned druhý den jsem si ušila plánované pyžamo a lemovala jako o život. Soukala jsem tam jedno po druhém průkrčník, kapsy, rukávy, spodní kulaté lemy...
Tam to pravda bylo trochu náročnější, v poměrně ostrých obloucích to nešlo úplně dobře. Nakonec mi výrazně pomohla žehlička a výsledek je přece jenom použitelný.


Určitě to budu ještě zkoumat a zkoušet. Ale tady už možná jde spíš o nastavení stroje v tom daném místě než přímo nastavení lemovače. Ten je prostě super a já jsem se přistihla, že se u toho hezkého a rychlého (!) šití usmívám a téměř si pohvizduju. Obávám se, že teď u nás bude olemováno i to, co vůbec není třeba :)
Dovolím si přidat jednu poznámku: když jsem s coverlockem začínala, jako téměř každého mne zlobilo provazování přes švy. A jedna z rad, kterou jsem se na více místech dočetla, bylo povolit přítlak patky, aby to tak nějak snadněji prolezlo. Sama za sebe a svůj stroj musím říct, že bylo třeba naopak přitáhnout. A právě lemovač začal šít pěknými pravidelnými stehy teprve poté, co jsem přítlak ještě výrazně dotáhla.

Chystá se na nás zima, tak si ji podle možností krásně užijte!

7 komentářů:

  1. Jej, že bych ten svůj COL vzala přeci jen na milost? Tohle se mi líbí moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej! A já myslela, že zrovna u Tebe funguje jako hodinky! Určitě se přimlouvám za druhou šanci, ten můj stál v koutě jeden čas skoro půl roku... a najednou to šlo :)

      Vymazat
  2. WAU, to vypadá fakt hodně dobře!!! Asi k Tobě půjdu do učení. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to bych si asi netroufla, ale přijeď! :) :) :)

      Vymazat
  3. Opět dokonalé. Ráda bych se podívala na další fotky. Máte více výrobků?
    Krásné dny. Lenka B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím přiznat, že tohle je bezmezně nadšený výkřik po vydařeném začátku. Teď musím ještě rychle dozásobit děti na hory, tam to lemování úplně nevyužiju, ale jakmile něco bude, zase mi to nedá a pochlubím se :)

      Vymazat
  4. No krása, kdysi jsem coverlock zavrhla jako většinu uživatelek stresující hračku, ale možná to ještě přehodnotím :o)

    OdpovědětVymazat