středa 10. prosince 2014

První záloha na pokojíček - mantinel

Už to bylo delší čas potřeba - Markétka spí stále ještě spokojeně v postýlce a původní mantinel (poděděný) už byl tak nějak "spadlý" - na postýlce spíš schlíple visel a nešlo mu nijak domluvit.




Během doby, kdy jsem nový mantinel nosila v hlavě, se mi vytříbilo, co určitě nechci. Prošívat molitan. Strkat velké molitanové kusy do pračky. Zároveň jsem chtěla něco, co bude funkční do postýlky, ale do budoucna i ke stěně za velkou postel. Řemeslné úpravy Markétina budoucího pokojíku sice probíhají podivuhodně rozvážným tempem, ale přece jenom se to už rýsuje a čas postele během léta určitě přijde.

Tak jsem si vymyslela mantinel "kapslový" - kusy molitanu (v součtu odpovídající celkové délce budoucí velké postele) jsem natvrdo potáhla starým povlečením. Půjde to líp strkat do potahu a taky se molitan přece jen tolik nezapotí atd. než jen přes jednu látku. Samotný potah je v místě rohů postýlky prošitý, aby kapsle držely pěkně na místě. Dole uzavřeno zipem. (To rozdělení na tři části možná nebylo nutné, molitan by se přizpůsobil. Pokud bychom u velké postele chtěli mít pruh molitanu v kuse, dělící švy půjdou snadno vypárat.)

Na vnitřní stranu mantinelu přišly rychle oblíbené zebřičky z kolekce Jungle Creatures (RKF - koupeno
u Mellu). Ta látka je nádherně příjemná, jsem ráda, že jsem na něco budoucího nasyslila z JC ještě i jiný vzor. Zvenku stará známá Fredrika z Ikey. V případě velké postele to pak bude čelní vzor - velmi pravděpodobně bude mít v budoucím pokojíčku výraznější zastoupení.











Ostrý provoz zvládly zebřičky na výbornou, Markétka spala o hodinu a půl déle, než je v kraji zvykem :)

Žádné komentáře:

Okomentovat