čtvrtek 26. prosince 2013

Pár obrázků z letošních svátků

Na Štědrý den odpoledne se v našem malém bytě neplánovaně sešlo 12 lidí. Bylo to moc milé :)
Poté jsme šli na hlubočepské náměstíčko zpívat koledy.

Markétka se pak rozhodla, že nás bude doprovázet na kytaru při našem domácím zpívání.

Šatečky jsem jí ušila z kousku sametu, který se objevil na hromadě "to se ještě bude hodit". Pro mě jednoznačně vánoční motiv a hned jsem v něm viděla šatovku. Nebylo ho zrovna moc, při stříhání bylo třeba trochu kouzlit
a po nastříhání (bohužel nastavovaných) šikmých proužků na lemy zbylo pár pidikousíčků. Střih je přibližně obkreslený z jedněch hotových šatiček a poměrně volný, majitelce to zjevně dost vyhovuje :) Zapínání je na klasické našívací patentky, nahoře na malinkatý knoflíček. Doufám, že lemování ze sametu ale zase dlouho dělat nebudu... v kraji u zapínání, kde se šikmý proužek zakládá a je tam devět vrstev materiálu, to byl dost akční scénář.

Z dárků se nejvíc osvědčilo miminko v zavinovačce, kterou ušila babička.
Během večera jsme zabalovali nejmíň padesátkrát.

Látka na ubrus na štědrovečerní stůl (Látky Mráz) je každý rok nedostatkovým zbožím - resp. loni měli poslední metr a půl a letos na kamarádku nevyšlo vůbec. (Objektivnější informace je ta, že to vždycky objednám pozdě... tak příští rok do třetice?)

U dědy na Štěpána se Markétka po chvilce ostychu skamarádila s keramickým kocourem
a došlo to tak daleko, že si láskyplně vyměňovali nos-nos.

Celé tři sváteční dny Markétka ten postoj modelky trénovala a nakonec to - díky vzorné spolupráci se strejdou - konečně vyšlo!

7 komentářů:

  1. Pěkné střípky Eulí, šatičky sluší!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Mazec - nejlepší je ta modelka :) krása...
    medvěd :)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za reportáž. Ach jo, mě to koukání druhým do domácnosti tak baví! Kdo v reportáži najde první "Pán domu", dostane svou oblíbenou čokoládu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani mi to nepřípomínej! Čepejřila jsem se, že Zdeněk sice krásně nafotil Markétku, jak rozbaluje dárky, a všude že trčí babiččiny bačkory... a mně tam na všech fotkách pak trčely jeho! :)

      Vymazat
  4. Moc pěkné šatičky, ale ještě víc mě zaujala panenka, která vykukuje za stolem s tebou a dcerkou, samozřejmě jsem jako malá měla stejnou:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, tahle je trochu poděděná, ale je mi velmi povědomá, takže u nás nejspíš původně byla taky :)

      Vymazat