neděle 19. ledna 2014

Rychlá jablková buchta na nedělní odpoledne

Líbí se mi každý rychlý recept, kde se dají použít jablka. Tenhle jsem dostala od kamarádky Jolany. Patří do kategorie "smíchej suché, přidej mokré a šup s tím na plech". Dneska jsem buchtu dávala do trouby, než se po návratu z kostela ohřála polévka (mám výhodu v tom, že ve sklepě jsou nehynoucí zásoby sterilovaných strouhaných jablek, která jen vyklopím ze sklenice).

Co potřebujeme:
1/4 kg hrubé mouky
1/4 kg cukru (může být i méně)
2 lžíce kakaa holandského typu
1 prášek do pečiva
1 dcl mléka
1 dcl oleje
2 vejce
vše prošlehat a přidat 350 g strouhaných jablek

Hluboký plech vymazat a vysypat nebo vyložit pečícím papírem, péct cca při 180°C cca 30 min
(po 25 minutách většinou už kontroluju)


















Už v tomto základním stadiu je buchta velmi jedlá. Většinou ale zvítězí mlsota nad leností a potřu upečenou buchtu ještě rozpuštěnou čokoládou na vaření a posypu madlemi, strouhanými ořechy nebo třeba kokosem.


















Dobrou chuť!

6 komentářů:

  1. Mám hlad a trochu tu nad klávesnicí slintám, když čtu o jídle. Moc hezky to vypadá! Věřím, že i chutná.

    OdpovědětVymazat
  2. Tyhle recepty jsou nejlepší:-))

    OdpovědětVymazat
  3. a jak steriluješ jablka?:)(hodil by se mi recept jak pro mimozemšťana!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakákoliv jablka (hlavně na to využíváme padaná, i mírně nedozrálá) nastrouháš na hrubém struhadle (ideálně robotem) a našlapeš co to jde do zavařovaček a zavíčkuješ. Bez ničeho, žádná voda, žádný cukr, nic. Dáš do vyššího hrnce, zaleješ vodou, aby byla tak 1 cm pod víčka sklenic a přivedeš k varu. Vaříme tak 20-25 min.
      Určitě by se našly postupy na sterilování v troubě, ale to nemám vyzkoušené. Má to výhodu, že se vejde víc sklenic najednou.
      Jedna sklenice od okurek je tak akorát na dvě nohavice štrůdlu :)

      Vymazat
  4. Dnes jsem recept konečně vyzkoušela. Má být výsledek trochu drobivý, na děti až moc? Na vidličku ideální, pro děti až tak od tří let? Zvládli jsme ji sníst všichni, i členové ve věku do tří let. Moc chutnala. I když snadná příprava byla vykoupena nesnadným úklidem všudypřítomných drobků. Určitě přidávám na nástěnku často používaných receptů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji teď nějakou chvíli nedělala, ale pokud dobře vzpomínám, trochu drobivější možná byla. Vždycky jsme ji jedli vidličkou :) Jsem ráda, že chutná!

      Vymazat