středa 10. února 2016

Už to u nás zase cinká - zapínací svetřík

K šicímu stroji se už sotva vejdu, a tak jsem stále častěji k nalezení na gauči s jehlicemi v ruce. Nějak to na mě vlezlo a nejraději bych pletla pořád. (Asi se duchem vracím do svých středoškolských let, kdy si mě někteří učitelé pamatovali jen podle jehlic.) Tak jen doufám, že hromádky klubíček nebudou narůstat tak rychle jako zásoby v látkové skříni, protože každopádně mnohem pomaleji ubývají.
Materiál na tenhle svetřík jsem ale koupila už před loňským létem, abych byla vybavená na dlouhé dovolenkové večery. Měla jsem před očima jeden Markétin svetr, podle kterého že to chci plést, ale tak nějak jsem trochu začala a pak trochu nevěděla, jak přesně chci pokračovat, a nakonec šla práce brzy po dovolené k ledu. Ale po Vánocích jsem se čím dál častěji přistihla na některém z pletacích blogů - a obzvláť pečlivě jsem vstřebávala systém pletení v kuse odshora dolů. To mě lákalo, protože sešívání pleteniny mě opravdu nikdy nebavilo. Nakonec jsem hmátla do skříně, upletený kus rozpárala a nahodila na čerstvě koupenou kulatou jehlici. Inspiraci, jak přesně do toho, jsem v základu našla u Barvínka. Přesná představa se v průběhu pletení sedla ještě malinko dousazovala, ale to bych jinak nebyla já.
Nakonec tedy klasický rozepínací svetřík. Má trochu širší rukávy (a to jsem je už jednou v podstatě celé přeplétala) - to musím ještě promyslet, jestli jsem moc neprotáhla sedlo? - bála jsem se, aby to Markétce přes její poctivé bříško nebylo úzké. A nebo příště trochu přeskupím začáteční počet ok ve prospěch středních dílů. A hlavně jsem totálně přestřelila hustotu knoflíkových dírek. Myslím, že je odsouzen k oblékání přes hlavu, kdo by to zapínal :)


Celkově je zatím větší, ale materiál je krásně splývavý a velmi příjemný, takže si do něj Markétka vlezla a okamžitě začala spokojeně řádit. Tak snad ho v létě dobře užije. A já jdu pomalu nahodit ty shora pletené šatky, co jsem jí slíbila...



Materiál: Miss Multi od Vlnika (50% bavlna / 50% akryl)
Na velikost cca 110/116 do mrtě využitých pět klubek (50g/100m)

7 komentářů:

  1. Jé, ten teda je! Moc se mi líbí. ;) Já pletla naposledy asi před 15 lety, ale pokud je to jako s ježděním na kole, tak snad bych taky něco zvládla.... Ale obávám se, že teď už si moc neposedím. :-D
    Já jsem šila teda usilovně až téměř do porodu, tak snad budu schopná postupně vkládat na blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) už jste doma? Ještě jednou gratuluju! :)
      A na nové ušitiny se těším :)

      Vymazat
  2. Jé, čtu dobře mezi řádky, že Markétka bude mít sourozence? :-) Svetřík je hezký, máme z této vlny svetry v různých barevných variacích, naše babička je dělala vždy na zip a byly parádní. Jednoduché, veselé, příze nežmolkuje, drží tvar, děti je rády nosily.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkný :o), tak před 20 lety jsem byla taky pečená vařená u jehlic, no třeba se to časem ještě vrátí...


    OdpovědětVymazat
  4. Svetřík je parádní a malá je spokojená :-), taky ráda pletu svetříky vcelku :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Svetr se vám podařil. Jako ostatně vše, na co sáhnete. Markétce moc sluší.
    Má babička i maminka taky pletly svetr od krku. Vždy mi to přišlo děsně složité.
    Pokud se blíží váš čas, tak vám přeji klid, pohodu a budu držet palce, aby bylo vše v pořádku.
    Lenka B.

    OdpovědětVymazat