úterý 3. června 2014

Hrací knížka s pastelkami

Nosila jsem ji v hlavě už pár měsíců, tak nějak od doby, co Markétka začala trpělivě a dlouhé minuty vyšívat tkaničkami do dírek u bačkůrek a zkoumat zipy a zacvakávat přezky. Měla jsem ale rozdělanou žabí soupravu
a taky jsem byla nemocná, tak to chvíli trvalo.



































Knížka nezapře inspiraci didaktickou kostkou (např. tady), ale nakonec jsem se rozhodla pro tenhle formát. Prvotní myšlenka (dost dlouho se udržovala při životě) byla soft varianta - knížka z molitanu. Ale když už byla většina stránek ušitá a začínala jsem (konečně!) přemýšlet, jak vlastně přijde celá věc dohromady, od molitanu jsem upustila a přiklonila se k tenčí a zpracovatelnější variantě - penefolu. Jenže zrovna nebyl na skladě a jinde mi nabízeli až od většího množství a chtělo to další čas a peníze... Zachránilo mě papírnictví a modelářské podložky - dostatečně pevné a dostatečně ohebné. I tak bylo scelování knížky zkouškou trpělivosti, jeden šev jsem přešívala asi pětkrát a neměla jsem daleko do breku. Ale povedlo se!

Máte-li chuť, pojďte ji prolistovat:


























Bota nemohla chybět. Brzdičku zatím Markéta nezná, ale navlékání šňůrky na knoflík zaujalo.
Medvěd má v kapse na bříšku schované korálky na gumičce.


























Copy panenky momentálně slouží jako opratě. Dají se rozplést, ale to jsem Markétce zatím neprozradila.
Asi jí taky budeme muset pořídit nějaké berušky a skřipečky a tak...






Panenka dost ráda kouká z okna. Za okenicemi se slunečnicí je výhled na pole a tam stojí strašák. 


























Každopádně je to parádnice a už počítá s tím, že bude mít širší šatník. Na sobě má suchý zip a vpravo má odkládací kapsu na těch pár kousků, co zrovna nebude mít na sobě. Snad je brzo ušiju :)


























Na poslední stránce jsou pastelky. Jenom pár, Markétka zatím zkoumá spíš jejich konstrukci a funkci, než že by ji zajímala škála barev. Když by bylo třeba, do kapsičky se dá schovat ořezávátko a guma. Ale zatím stačí vyndávání a zastrkávání pastelek. Teď už ví, že špičkou napřed :)

































8 komentářů:

  1. To je nádhera!!! Nemám slov... prostě paráda!

    OdpovědětVymazat
  2. no...tož... nějak taky postrádám slova.... "dokonalý" je slabý odvar :-) ty jsi kouzelnice, Olí!!! vezmeš ji prosím někdy na maminky, abych se na to koukla zblízka a osahala ji (malinko a opatrně :-) ) ????? je to vážně úúúúúúúžasnýýýýýý!!!!!!! závidím Markétce!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím nezapomenout příští týden. A díky! :)

      Vymazat
  3. Se Markétka má, tak šikovnou maminku:-))

    OdpovědětVymazat
  4. Tak z tohohle jsem úplně PAF! :-) Krásný!

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuju za milé komentáře! :)

    OdpovědětVymazat