úterý 20. září 2016

Rozcvička líné pirátky



Přiznávám, název je bez dělící čárky trochu mystifikační :)

Šicí stroje si letos užívaly velkorysé lázeňské sezóny - odpočívaly a ještě si zajely na výlet do servisu. A pak se jim zase nikdo nevěnoval a zase odpočívaly. Už toho bylo trochu dost. Kamarádce jsem musela odříct jeden dlouho slibovaný projekt, a tak abych si u ní aspoň trochu napravila reputaci, jako rozcvičku pro rozleželé stroje jsem ušila sadu rovněž slíbených tenkých tepláčků. Trochu deja vu. Před dvěma lety jsem stejné šila pro jejího prvního synka, dnes už je nosí druhý a z těch druhých polovin půlmetrových roliček jsem ušila obnovenou kolekci. A k tomu jeden ještě neokoukaný sourozenecký set.



Z látek ale vždycky zbyl takový pruh... a jejich nejmladší měl na hlavě úpletovou pirátku a moc mu slušela... a co s těmi zbytky... to by přece muselo vyjít... zkrátka asi dvě noci se mi při kojení honily hlavou více či méně rozumné nápady, jak z těch pruhů čepice poskládat (při co nejmenší námaze). První prototyp byl ještě nepoužitelný (i díky pokusu prošít pak švy něčím pružným na rovnostehu - ne, děkuji), ale od druhého už se to začalo rýsovat. Celá líná záležitost je ze čtyř kusů látky na dvě sešlápnutí pedálu.





Ještě trochu pokrátit ty konce a bude to fajn.


Taky jsem chtěla jednu zkusit přímo do sady k tepláčkům, jenže tušení nezklamalo a z žebrového patentu se prostě vzadu vázat nedá. Musela jsem ho napevno sešít. Takže jedna pirátka je nejen líná, ale i falešná. Pro ležící miminko je ale rozhodně použitelnější než ta s uzlem!





















































Teď ještě nějak zařídit, aby drobátko probuzené stroje zase nezlenivěly... Krásný přicházející podzim!

6 komentářů:

  1. Pěkné "lenivé" výtvory :o)
    Aspoň u nás odpočaté a opravené stroje pak rychle dohnaly, co zameškaly, tak přeju sílu a čas na další tvoření :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, snad se v tom koloběhu někde najdu. Hrozně mi to chybí :o)

      Vymazat
  2. Lépe bych tu lázeňskou sezónu nepopsala. :-) Ovšem nástup vypadá famózně! Pirátky i kaťata super! Ať se daří. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Si žijou, stroje, co? Taky přeju tvůrčí podzim (a ať to u vás hezky roste)!

      Vymazat
  3. Kam na ty fotbaly chodis? Dej priste vedet 😉
    Videla jsem nazivo, super dila 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle je od Michas´Stoffecke, hned mě nadchla, ale byla jsem na fotbalové látky momentálně dost zaměřená.
      Když mi nějaká zase cvrnkne do nosu, dám vědět.

      Vymazat