pátek 18. dubna 2014

Slané štrůdly

Další z oblíbených rychlých večeří. Musím se přiznat, že dřív jsem vyválené těsto na papíru považovala za vyloženou změkčilost. Ale nakonec jsem vyměkla já (když ho má Lidl v akci, dá se pořídit za rozumnou cenu
a navíc nám opravdu chutná) a téměř vždy mám nějaké po ruce, kdyby nastala akutní potřeba zákusku na odpoledne nebo rychlého občerstvení pro návštěvu večer.

Slaných variant je mnoho a neustále lákají k nějakým dalším pokusům. Na pomyslném žebříčku u nás zatím vedou tyto kombinace:

Plátkový sýr, dobrá šunka, hermelín
Základní, vždy přítomná varianta. Dost často to je jediná kombinace s kouskem masa, tak aby muž nestrádal :) Nedávám sem žádné koření ani zeleninu, zdá se mi, že tak nejlépe vynikne chuť základních složek. Pokud si někdo z přítomných potřebuje dotáhnout chuť na správný sjednocující level, kečup vždycky stojí na stole.


























Splétání těsta jsem odkoukala kdysi na iDnes, na slaných štrůdlech to dělám moc ráda, na jablečných to nemá smysl, protože vyteče moc šťávy.



Plátkový sýr, strouhaná niva, olivy, rajčata
Olivy zelené nebo černé, každé má svoje. Zkušenost praví - ochutnejte, jak je niva slaná, a případně přizpůsobte množství. Párkrát se mi stalo, že bych výsledek skoro dosolovala, posledně bylo slané víc, než mi bylo milé.


























Plátkový sýr, špenát, vejce
Moje nejoblíbenější. Špenátové noky nechám povolit a překrojím. Pro tentokrát jsem podložila plátky slaniny, ale častěji dělám bez ní. Zpočátku jsem přidávala vejce lehce umíchaná, ale ukázalo se, že je možná (a vůbec není špatná) i varianta líné hospodyně - rozklepnout vejce přímo mezi špenátovou ohrádku. Vše lehce posolím, případně popepřím a přidávám trochu česneku.


























V hlavě v poslední době nosím ještě jednu variantu - "haluškovou" bez halušek... Slanina, kysané zelí, čerstvý sýr. Pravděpodobně i tuhle verzi bych podložila plátkovým sýrem - nějak ho beru jako základní spojovací prvek.
Zelí ale zrovna nebylo na skladě. Kdybyste to chtěli vyzkoušet dřív než já, dejte vědět!

4 komentáře:

  1. No pááni.... to vypadá na samé dobroty:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Dali jsme si k večeři tu špenátovou variantu. Trochu se mi při přípravě rozpadla špenátová hradba a tak jsem honila jedno vajíčko za hranicí. Ale dobře to dopadlo, bylo to snadné na přípravu a výborné na chuť. Dík za inspiraci!

    OdpovědětVymazat