úterý 7. června 2016

Drobnůstkářství

Dalo se čekat, že to teď s časem na šití bude trochu horší. Stroje jsou sice vytažené docela často, ale sedám k nim na krátkou chvilku. Takže spíš semtam nějaká drobnost.

Slečna potřebovala batůžek. Kočičkový se osvědčil na 110 %, ale už  si svoje odsloužil a občas je malý. Zkusila jsem kočárkovinu, aby nový batoh zvládl i trochu deště. Vzor látky a taky barvu a umístění hvězdičky vybírala Markétka. Původně jsem plánovala časově nejvlídnější verzi bez podšívky a bez výztuže a nakonec jsem si kromě zmíněného navymýšlela ještě našití reflexní paspulky těsně podél zipu kapsy či postranní kapsičky ze síťoviny. Komu není rady...
















































Nevyfocené legínky, které úplně bezezbytku vyšly ze zbytku látky, z níž mám bílé kojicí tričko.

Dlouho slíbené přešití sukně pro kamarádku. Vypadalo to jednoduše, ale nakonec bych myslím měla tři sukně nové... Přešívání nebude moje kariéra :)

Nebo závěsy pro jinou kamarádku - takové věci mě většinou dost nebaví, ale tahle látka se mi hodně líbila. Vyšlo i na dva malé polštářky.





















Nakonec jeden recy klobouk (střih a návod) z látky z flekatých skoronových šatečků a starých džínů. Osvědčená modelka sova si zase s chutí zapózovala... možná naposled, příští velikost jí už nejspíš spadne rovnou až na bradu.
























Ale ta nachystaná šicí hromada se tedy moc nezmenšila. Uvidíme, jak se jí povede dál... Krásné letní dny!

9 komentářů:

  1. Dobrý den,chystám se na svůj první klobpuček, dle Vašeho střihu, protože mi přijde nesmírně praktický a chtěla bych se Vás zeptat, jestli je třeba přidat na švy, nebo jestli je již přídavek započítaný ve Vašem střihu...s díky Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, je to bez přídavků. Nejste první, kdo se ptá, jdu to hned upřesnit. Ať se podaří!

      Vymazat
  2. Děkuji moc za velmi rychlou odpověď, hned jdu střihnout do látky :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Batůžek úžasný!!! Přešívání je vždy otrava a trvá dýl, než šití nových věcí - potvrzuji!
    Já už snad ani stroje nevytáhnu. Kamarádce jsem šaty "upravovala" 3 týdny a to to byla záležitost asi na půl hodiny. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak... ale ono to zase přijde! :) Ať se vám daří!

      Vymazat
  4. Vymazlený batůžek! A přešívání a opravy jsou to nejhorší, dobře to znám... Na tvůj klobouček se už dlouho chystám, ale znáš to, času je poskrovnu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho chci zkusit ušít v malém Filípkovi, aby mu stínil, když je v šátku... klobouky u nás asi nikdy nezhynou :)

      Vymazat